Svečiuose pas kaimynus latvius

Šiltą gegužės 29 dienos rytą gimnazijos 1 klasės mokiniai kartu su savo tėveliais, broliukais ir sesutėmis išvyko į kaimyninę šalį – Latviją. Ekskursiją pradėjome Tervetės gamtos parke, Nykštukų miške. Ten buvo mažų medinių namelių kaimelis ir Nykštukų sodyba – įspūdingas rąstų pastatas, kuriame šeimininkauja stropių veikėjų šeima. Iš apžvalgos bokšto grožėjomės puikia panorama. Po to keliavome miško traukinuku į Pasakų mišką. Toje sakmių apgaubtoje parko dalyje pastogę rado medinėmis skulptūromis pavaizduoti garsios latvių rašytojos A. Brigaderės pasakų personažai. Netoli esančiame Raganų šile išdykavo šilo raganaitė, vaišino kiškio saldainiais, surengė paskutinį egzaminą pirmokėliams, kurį mažieji puikiai išlaikė. Pabuvoję stebuklingame miške, pasisėmę gerų įspūdžių susėdome į autobusą ir važiavome į Jelgavą.

Pirmiausia Jelgavoje aplankėme karamelės dirbtuves. Meistrė papasakojo apie karamelinių saldainių gamybą, paragavome jau pagamintų saldainių, zefyrų. Pirmokai ir jų tėveliai stebėjo kaip iš paruošto sirupo buvo gaminama karamelės masė. Matėme, kaip iš skaidrios masės ji virsta balta. Sužinojome, kad dažai gaminami tik iš natūralių produktų (morkų, špinatų, dilgėlių), pajutome, kokie karšti buvo saldainiai. Išklausius instruktažo, vaikai patys galėjo pasigaminti įvairių formų ledinukų ant pagaliuko. Pagundai neatsispyrė ir tėveliai. Jie taip pat pasigamino saldainių. O kokia gardi buvo karšta karamelė! Pasiėmę po įpakuotą gražų, spalvingą ir skanų karamelinį gardėsį, sulipome į autobusą ir pajudėjome miesto centro link į Lielupės promenadą.

Jelgavoje vyko miesto šventė, todėl visur skambėjo muzika, buvo daug atrakcionų mažiesiems. Laisvo laiko metu kiekvienas galėjo pamatyti skirtingus objektus. Kas kilo į apžvalgos bokštą, iš kurio matėsi visas salos grožis, laukiniai arkliai, bažnyčių stogai, kas grožėjosi Jelgavos rūmais, kas mėgavosi grynu oru parke, pasivaikščiojimu pėsčiųjų tiltu, klausėsi ritmingos muzikos upės saloje, kas plaukiojo laiveliais. Praleidę smagią, šiltą dieną, su geriausiomis emocijomis ir pasisemtais nuostabiais reginiais išvykome iš Latvijos Lietuvėlėn.