Antrokų pažintis su Anykščiais

Saulėtą gegužės 21-osios, sekmadienio rytą antros klasės mokinukai kartu su savo tėveliais susiruošė į kelionę po Anykščių kraštą. Kelionėje mus lydėjo gidė Irena, kuri labai įdomiai pasakojo apie pakeliui sutinkamus miestus ir miestelius, jų įžymybes, išgirdome daugybę sakmių apie įvairių vietovių atsiradimą.

Pirmiausiai aplankėme Kalitos kalną, smagiai pasivažinėjome vasaros rogutėmis, lenktyniavome su vėju. Praturtėję geromis emocijomis vykome prie lietuvių literatūros klasiko Jono Biliūno kapo ir paminklo „Laimės žiburys“ ant Liūdiškių piliakalnio. Atvykę prie Medžių lajų tako pirmiausiai aplankėme antrąjį pagal dydį Lietuvoje Puntuko akmenį, stebėjomės jo dydžiu, iškaltais Atlanto vandenyną perskridusių lakūnų Stepono Dariaus ir Stasio Girėno bareljefais. Toliau keliavome 300 metrų ilgio 21 metro aukštyje vingiuojančiu Lajų taku. Iš 34 metrų aukštyje įrengtos bokšto apžvalgos aikštelės atsivėrė Anykščių šilelio panorama, Šventosios upelė. Papietavę tęsėme kelionę į Arklio muziejų, kur pamatėme įvairias transporto priemones, unikalius drožinių rinkinius, važiavome arklio tempiamoje karietoje, norintys jodinėjo žirgu ar poniu. Spėjome apsidairyti keramikos, audimo dirbtuvėse, grožėtis molio dirbiniais, austomis juostomis, kraičio skryniomis, verpimo rateliais, audimo staklėmis, pabuvojome kalvio sodyboje.

Susipažinę su arklio istorija, vykome į Anykščių geležinkelio stoties komplekse įsikūrusį siauruko muziejų, važinėjomės rankine drezina. Pabuvojome ir Paukščių take „Cosmos“, kur galėjome pažvelgti į begalę žvaigždžių. Paskutinis ekskursijos  objektas – Rubikių apžvalgos bokštas. Nuo jo atsivėrė nuostabūs vaizdai: Rubikių ežeras, deivės Mildos sala, Anykščių apylinkių grožis.

Už šios šaunios kelionės organizavimą dėkojame Austėjos Janauskytės mamai Jurgitai ir ačiū visiems tėveliams bei vaikams už puikiai praleistą laiką drauge.