Gamtos mokslų tyrinėjimai gimnazijoje

Daugeliui vaikų gamtos mokslai asocijuojasi su apibrėžimais, formulėmis ir sudėtingais skaičiavimais. Šiaulių Sauliaus Sondeckio menų gimnazijoje šių mokslų paslapčių mokoma per patirtinį ugdymą, kai mokinys teorines žinias taiko praktikoje.

Gimnazijos penktos klasės mokiniai, tapdami „jaunaisiais mokslininkais“, gamta ir žmogus pamokų metu aiškinosi, kas sudaro gamtos mokslų šeimą, kokie yra mokslinio tyrimo etapai ir, vadovaudamiesi šiais etapais, patys atliko praktinį darbą „Mokomės matuoti“. Šis darbas buvo sudarytas iš dviejų dalių. Pirmoji dalis – namų darbas „Rasti savo namų aplinkoje artimiausią krūmą, sužinoti, koks tai krūmas, kas jam yra būdinga ir išmatuoti jo ilgį. Po to išmatuoti ilgį savo artimiausioje aplinkoje, tvoros arba lango, ir palyginti tvoros ir krūmo ilgį (ar =), kieno didesnis?“.

Antroji darbo dalis – tiksliai išmatuoti mažų daiktų matmenis (ilgį, aukštį, plotį). Šiai užduočiai atlikti mokiniai pamokos metu matavo įvairiausias kruopas, nuo didžiausios iki mažiausios.

„Jaunieji mokslininkai“ ‒ septintos klasės mokiniai, naudodami planšetes ir dirbdami grupėmis, pirmą kartą atliko tikrą fizikos laboratorinį darbą. Jo metu mokėsi pasirinkti reikiamo tikslumo matavimo priemones, siekiant kuo tiksliau išmatuoti įvairių kūnų linijinius matmenis, nustatyti padalos vertę, įvertinti absoliučiąją matavimo paklaidą ir taisyklingai užrašyti gautus rezultatus.

Atlikę praktinius-laboratorinius darbus, septintokai aiškino darbo rezultatus, formulavo išvadas, lygino, ar darbo rezultatai sutapo su iškelta hipoteze, ar ne.

Toks ugdymas leidžia mokiniams patiems tyrinėti, kelti klausimus ir išvengti paprasčiausio faktų pateikimo.

Mokytoja Giedrė Kielaitė

Kategorijos: Uncategorized.

Komentavimo galimybė išjungta.