Penktokų mokėjimo mokytis kompetencijos ugdymas

Teigiama, kad žmogaus atmintis fiksuoja tas patirtis, kurios sukelia emocijas, informacija įsimenama geriau tada, kai mokinys pamokos metu yra ne pasyvus klausytojas, o aktyvus pamokos dalyvis.

Šiaulių Sauliaus Sondeckio menų gimnazijos penktos klasės mokiniai, gamtos ir žmogaus pamokų metu dažnai tampa pamokos vedliai, o mokytoja – klausytoja, patarėja.

Pradėjus mokytis apie žmogaus kūno sandarą, penktokams buvo pasiūlyta kurti žmogaus griaučių maketus, nurodant pagrindinius kaulų pavadinimus bei jų funkcijas, arba kiekvienam savarankiškai pagal mokytojos parengtą planą ieškoti šios informacijos internete ir kitų pamokų metu aptarti, ką sužinojo. Mokiniai pasirinko kurti maketus, kuriuos sutartu laiku pristatė klasės draugams, visi kartu diskutavo, ką reikia daryti, kad vaikų kaulai augtų stiprūs, ir ką reikia daryti, kad vyresni žmonės išlaikytų gerą kaulų būklę.

Mokiniai, patys pasirinkę mokymosi būdą, kurdami vaizdines priemones, patiria mokėjimo mokytis džiaugsmą, kūrybiškumą. Toks darbo metodas padeda lengviau įvardinti mokymosi tikslus – suprasti, ką mokausi, ieškoti mokymosi šaltinių – pasirinkti, kaip mokytis, analizuoti, teorines žinias pritaikyti praktikoje ir įsivertinti, kiek pastangų įdėjo ir koks rezultatas gavosi.

Gamtos ir žmogaus mokytoja Giedrė Kielaitė

Kategorijos: Uncategorized.

Komentavimo galimybė išjungta.