Projektas „Žydėjimas“

Birželio 6 dieną I gimnazijos klasės mokiniai, vadovaujami mokytojų Nėlidos Januškienės ir Vilijos Lesauskienės, vykdė jau antrąjį šiuolaikinių menų projektą šiais mokslo metais. Jeigu pirmojo projekto „Tirpsmas“ problema ir jos meninė raiška buvo glaudžiai susieta su klimato kaitos problema, tai dabartinio projekto tema „Žydėjimas“ iškėlė uždavinį menine kalba atskleisti metaforinį žmogaus ir gamtos žydėjimo ryšį, mokytis pažvelgti į žydėjimo reiškinį iš skirtingų vertinimo pozicijų, atskleisti jo kontroversiškumą.

Pati projekto tema kvietė palikti gimnazijos patalpas ir išeiti į temos raiškai tinkamą aplinką, tad pasukome Talkšos link. Ežero pakrantėje įsirengėme kūrybines dirbtuves. Pasiskirstę į tris grupes, gimnazistai išsitraukė skirtingas temas – „Aguonų pieva“, „Kiaulpienių pieva“ ir „Rugiagėlių laukas“. Mokiniai visų pirma turėjo išsiaiškinti ir aptarti, kodėl to paties augalo žydėjimas vienų yra sutinkamas džiaugsmingai, o kitiems jis tampa kenksmingas, o gal netgi pavojingas ir todėl nekenčiamas, bei nuspręsti, kaip šį prieštaringumą išreikš savo kūryboje.  Merginos, ieškodamos jaunystės, kaip žmogaus žydėjimo tarpsnio, ir augalų žydėjimo sąsajų, ant netradicinių medžiagų juodame ar baltame fone tapė aguonų, rugiagėlių ar kiaulpienių žydėjimo impresijas, po to iš dekoruotų medžiagų modeliavo drabužius. Gaila, kad tarp pastaruoju metu vyraujančių karštų dienų, projekto įgyvendinimui skirta diena pasitaikė stipriai vėjuota ir vėsi, tad modeliuoti teko ant šiltų viršutinių drabužių. Tačiau ši menka kliūtis nesutrukdė nei idėjų gausai, nei kūrybiniam impulsui, nei buvimo kartu gamtoje džiaugsmui – tiesiog akyse gimė stilingi jaunatviški apdarai, o merginos, jais pasidabinusios, ir pačios tarsi pražydo.

Vaikinai turėjo kitą užduotį – pagaminti įvairaus dydžio senovės actekų muzikos instrumentus – „Lietaus lazdas“. Vartant šią lazdą, išgaunamas nuostabus raminantis lietaus, tekančio vandens garsas, kurio, kaip ir šiuo metu gausiai žydintys augalai, taip ir mes, žmonės, šią vasarą jau spėjome stipriai pasiilgti. Merginos, siekdamos garso ir vaizdo vienybės, dekoravo vaikinų pagamintas „Lietaus lazdas“ grupės temą atitinkančiu koloritu.

Kiekviena grupė ne tik sukūrė aprangos modelius, atspindinčius „gerąją“ ir „blogąją“ žydėjimo pusę, bet ir parengė įdomią garsinę, choreografinę temos pristatymo improvizaciją. Pagaminti instrumentai, drauge su kitomis mokinių atsineštomis netradicinėmis priemonėmis garsui išgauti, pristatymų metu tapo žydėjimo efektą stiprinančiu garsiniu fonu.

Tačiau bene svarbiausia projekto dalis – begalinis bendros kūrybos džiaugsmas, gebėjimas dalintis idėjomis, kartu jas įgyvendinti, mokymasis kurti mąstant, suvokiant gyvenimiškųjų reiškinių įvairiapusiškumą ir jį perteikiant menine (dailės ir muzikos) raiška. Smagu, kai tokio pobūdžio projekte dailės ir muzikos krypties mokiniai kartu dalyvauja bendroje kūrybinėje veikloje, ne tik vieni kitus papildydami jau turima kažkurios veiklos patirtimi, bet ir turėdami galimybių lygiavertiškai išbandyti save kitoje, dar nedaug pažįstamoje kūrybos terpėje.

Mokytoja Vilija Lesauskienė

Kategorijos: Uncategorized.

Komentavimo galimybė išjungta.