Įvairių medžiagų tyrinėjimas per patirtinį mokymąsi

Gimnazijos penktokai dalyko „Gamta ir žmogus“ pamokose mokosi iš savo asmeninės patirties, mažų atradimų, eksperimentų ir žaidimų.

Viena iš tokių pamokų – įvairių medžiagų savybių nustatymas. Į sunumeruotus indelius mokiniai bėrė iš anksto paruoštas medžiagas, jas apžiūrėjo, apibūdino išvaizdą, spalvą, ragavo, uostė ir aprašė skonį bei kvapą. Eksperimento pabaigoje į kiekvieną indelį pylė vandenį ir maišydami stebėjo, ar medžiagos yra tirpios, ar ne.

Kita užduotis – kiekvienai nurodytai situacijai parinkti tinkamus prietaisus ir parašyti, kaip su pasirinktais prietaisais jie atliktų tyrimus, pritaikant išmoktus mokslinio tyrimo etapus.

Toks mokymo metodas, kai mokiniai patys tampa tyrinėtojais, leidžia aktyviai įsitraukti į kūrybišką ir aktyvią veiklą bei atrasti atsakymus per savo asmeninę patirtį, kuri vėliau pamokos metu apmąstoma, analizuojama ir vertinama. Tai ‒ patyrimo refleksija.

 „Svarbu nenustoti klausinėti… Neprarasti švento žingeidumo“ (A. Einšteinas).

Mokytoja Giedrė Kielaitė

Kategorijos: Uncategorized.

Komentavimo galimybė išjungta.